T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / EDREMİT - Yılmaz Akpınar İlkokulu

29 NİSAN- 3 MAYIS TARİHLERİ ARASINDA AKIL OYUNLARI TURNUVASI YAPILACAKTIR

AKIL VE ZEKA OYUNLARI ŞARTNAMESİ

 1-2-3 ve 4. SINIF ÖĞRENCİLER

2023-2024

OYUNLARIN AMACI

Milli Eğitim Temel Kanununda belirtilen genel amaçlar doğrultusunda öğrencilerin zihinsel kapasitelerinin, becerilerinin geliştirilmesinde akıl ve zeka oyunları etkili bir araçtır. Akıl ve Zeka Oyunları Yarışmaları ile öğrencilerin eğlenceli vakit geçirirken analitik düşünme teknikleriyle tanışmaları ve bu becerilerini geliştirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

 

OYUNLARIN DAYANAĞI

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin 22. maddesinde "Sosyal etkinlikler ve diğer ders faaliyetleri kapsamında öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerine güven duyabilmelerine, sosyal ilişkilerde anlayışlı ve saygılı olabilmelerine, bilimsel düşünce ve inceleme alışkanlığı kazanabilmelerine imkân sağlamak amacıyla çeşitli yarışmalar düzenlenir" denilmektedir.

 

OYUNLARA KATILIM KOŞULLARI

  • Yılmaz Akpınar İlkokulu 1, 2,3. ve 4. sınıf öğrencileri katılabilirler.
  • Sınıf öğretmenlerimizin yönlendirmesi ile bireysel başvurular yapılacaktır.

OYUNLARIN HEDEFLERİ

  • Akıl yürütme becerisinin gelişmesi
  • Konsantrasyon süre ve derinliğinin artması
  • Girişimcilik ve cesaretin artması
  • Okuduğunu anlama, anladığını uygulama beceri ve hızının artması
  • İlk defa karşılaşılan koşullara adaptasyonun kolaylaşması
  • Sorunlarla başa çıkma, yenilgi karşısında pes etmeme ve yeniden başlayabilme becerisi kazanma
  • Yaratıcılığın gelişimi
  • Motor becerilerin gelişimi
  • Çok boyutlu görebilme, görünmeyeni canlandırabilme becerisinin artmasıÇok yönlü/stratejik/eleştirel düşünebilme
  • Eldeki verileri doğru değerlendirme ve bunları sonuca ulaşmada verimli ve akılcı kullanabilme
  • Ekip çalışmasına yatkınlığın artması
  • Durumlar karşısında farklı çözüm yolları/stratejileri geliştirebilme
  • Kendini ve yeteneklerini tanıma
  • Hızlı düşünme ve karar verme vb.

2

 

OYUNLARIN UYGULANACAĞI YER

Okul bahçemizde turnuva için oluşturulan alanda oyunlarımız oynanacaktır.

OYUNLARIN UYGULAMA ADIMLARI

* Yarışmacılar yarışmadan 10 dakika önce yarışma alanında bulunmak zorundadırlar.

* Yarışma ile ilgili her türlü itiraz yarışma jürisine yazılı olarak yapılacaktır. Komisyonun vereceği kararlar kesindir. Komisyon kararlarına itiraz edilemez.

* Oyunlarda çekilen fotoğraflar web sitesi ve görsel mecralarda kullanılabilcektir.

* Oyunlar ikili eleme usulü şeklinde  oynanacaktır.

* Rakibini yenen oyuncu bir sonraki aşamaya geçecek ve yenilen aday ise turnuvadan elenecektir.

OYNANACAK OYUNLAR

 

  • · Aynı öğrenci 2 farklı oyuna katılamamaktadır.
  • · Her tur bir ders saatinde uygulanır.

 

SATRANÇ:

 

  • · Satranç Turnuvası eleme usulüne göre yapılacaktır.
  • · Müsabaka yapacak öğrenciler soyadları dikkate alınarak alfabetik sıraya göre eşleştirileceklerdir.
  • · Maçlar tek set üzerindendir. Seti alan öğrenci o maçı kazanmış olacaktır.
  • · Kurada adı ilk çıkan oyuncu Beyaz taşlar ile oynayacak ve ilk başlayacaktır.
  • · Satranç takımı okul tarafından temin edilecektir.
  • · Müsabaka esnasında hakemlerin vereceği kararlar kesindir.
  • · Turnuvaya katılan öğrenciler yukarıdaki şartları kabul etmiş sayılırlar.

 

  • · 1 TUR aşağıda belirtilen öğrencilerin arasında yapılacak müsabaka ile başlayacaktır.

 

1.TUR:

DİJVAR ARSLAN – MUSTAFA AYDIN

RÜZGAR BOLGÜSÜM -  ÖYKÜ CEYLAN

MUHAMMED AZAD ÇELİK – YAHYA KEREM ÇİFTÇİ

YAMAN KÜFREVİ –METEHAN ÖZSARAÇ

 

 

 

Q-BİTZ

. Oyuncuların başlangıç sıralaması soyisme göre alfabetik olarak sıralanır.

. Turnuva İsviçre Sistemi ile oynanacak olup iki kişinin karşılaşması sonucunda daha fazla kartı doğru ve önce bitiren oyuncu 1 puan alacaktır.

. Turnuva başlamadan önce tabladaki tüm küpler boşaltılır.

. Boşaltılan küplerin tabla dışındaki konum ve dizilimi hakkında herhangi bir sınırlandırma yoktur. Tabla dışında yapılan düzenleme için yarışmacılara ekstra bir süre verilmeyecektir.

. İstenen şeklin yapımını ilk tamamlayan yarışmacı ‘Bitirdim' diyerek el kaldırır ve masa gözlemcisi/ hakemine haber verir. Bu sırada diğer yarışmacı/yarışmacılar dizilime devam eder.

.Kontroller yapıldıktan sonra oyuncu tarafından yapılan şekil, verilen kart ile eşleşiyorsa hakem onay verir ve oyuncu kazanır, onaylanmazsa oyun devam eder.

. Küplerini istenen şekil ile doğru eşleştiren ilk oyuncu 1 puan alır.

. Bir turda 5 kart uygulanır. 5 kart sonucunda en yüksek puanı alan o turu kazanmış sayılır ve bir sonraki turda başka bir rakip ile oynamaya devam eder.

. Oyunda dizilimini bitirmeden “bitirdim” diyen ya da centilmenlik dışı harekette bulunan oyuncu uyarı cezası alır. Bir turda 2. uyarı cezasını alan oyuncu o turu kaybeder.

. Oyun setleri rastgele hakem tarafından dağıtılır. Oyuncunun oyun setinin rengini seçme hakkı yoktur.

. Oyunda hakem tarafından ortaya konulan kartı, herkes gördüğü taraftan yapar, kart çevrilmez.

. Yarışmada kullanılan şekil kartları, oyun kutusu içeriğinde bulunan şekil kartlarından farklı olabilir, her grup aynı turda aynı şekil kartlarını uygular.

 

1.TUR:

ÜMMÜHAN AYDIN – ESMA DEMİR

YAĞMUR DUYMAZLAR – YAKUP GÜNGÖR

AYHAN AYAZ KARA - EYMEN KARS

MUSTAFA KESER – NİHAL NUR

ESİLA HÜMA ÖNER – AZRA NUR SARI

 

MANGALA

 

. Oyuncu kendi kuyusundaki ve rakip kuyudaki taşları herhangi bir araç gereç ya da parmakla

sayamaz.

 

. Gözle sayılamayacak kadar çoklu gruplarda; Kuyu çiftleme kuralında oyuncu son taşı

koyduktan sonra hakemden taşların sayılmasını talep eder ve kuyudaki taşlar hakem tarafından sayılır.

 

. Hamle yapılırken taşların tamamı bir avuç içine alınır ve avuç açık, rakibin görebileceği bir

şekilde diğer elle taşlar teker teker kuyulara bırakılır.

 

. Oyuncu taşlardan herhangi birine dokunduğunda o kuyudaki taşları oynamak zorundadır.

 

. Oyun 3 set üzerinden oynanacak olup, 2 seti kazanan oyuncu turu kazanmış olur. Oyunculardan herhangi birinin 2 puana ulaşması durumunda 3. setin oynanmasına izin verilmez.

 

. Geçmiş hamlelerde yaşanan problemler için yapılacak itirazlar kabul edilmez.

 

.Turnuva sırasında oyunculardan herhangi birinin taşının yanlışlıkla oyun sahası dışına çıktığı

durumlarda, oyuncular bu durumu hakeme bildirmek zorundadır. Böyle bir durumda dışarıya çıkan taş

ya da taşlar yalnızca hakem tarafından yerine konulacaktır.

 

.Oyuncu oyun sırasında dokunduğu taşı oynamadığında ya da kurallar dahilinde bir hamle

yapmadığında durum rakip oyuncu tarafından hakeme bildirilir ve hamlede olan oyuncu hakem

tarafından 1 uyarı cezası ile cezalandırılır. Oyuncu 3. uyarı cezasını alırsa o turu kaybetmiş sayılır.

 

.Centilmenlik dışı ve sporcu ahlakına aykırı davranan oyuncu hakem tarafından cezalandırılır.

 

1.TUR:

SÜLEYMAN ALTIOK – ZEYNEP İLİK

CEMRE NAZ KESER - ABDULLAH KUL

MEHMET ALİ NAL - ÜNZİLE NAZ OR

MELEK SEMERCİ - BAHRİ SÜNGÜ

MEDİNE YIDIZER (2. Tura geçilecek)

 

 

OYUNLARIN ÖDÜLLENDİRMESİ

 

Her kategoriden 1. olan öğrencilere sürpriz hediye ve katılım gösteren her öğrenciye katılım belgesi verilecektir.

OYUNLARIN TAKVİMİ

 

29.04.2024 tarihinde SATRANÇ

 

30.04.2024 tarihinde Q-BİTZ

 

02.05.2024 tarihinde MANGALA

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 24.04.2024 - Güncelleme: 24.04.2024 19:01 - Görüntülenme: 19
  Beğen | 0  kişi beğendi